29 Haziran 2017 Perşembe

hassas cildin bakimi nasil olmali





Herkese merhaba :) bloguma hoşgeldiniz. Bugün ki konumuz birçoğumuzun cilt tipi olan hassas ciltler için öneriler.Haydi başlayalım:


Öncelikle Hassas cilt yapısı nasıl olur? Bundan bahsedelim.

Hassas cilt, kızarır, rüzgar soğuk ve sıcağa maruz kaldığında tepki gösterir. Her ürüne kolay kolay uyum sağlayamaz. Cilt lekelenmeye yatkındır. Sizin de bu şekilde bir cilt tipiniz var ise yazımı sonuna kadar okumanızı tavsiye ederim.


Hassas Ciltlerin Uzak Durması Gereken Ürün ve Kimyasal Maddeler

  • Cildi soyan ve kuru bırakan ürünler
  • Tahriş edici maddeler (alkol, parfüm, aromatik yağlar, kurutucu kil maskesi, mentol, nane özleri, turunç özleri, isopropil, kan akışının hızlanmasını sağlayan kimyasallar)
  • Asit içeren peelingler
  • Köpüren ürünler 
  • Sabun
Hassas Ciltlerin Yapması Gerekenler

  • Yüz temizliğinde temizleme sütleri ve köpürmeyen yüz temizleme jelleri tercih edilmeli.
  • Parfüm ve Alkol içeren ürünlerden kesinlikle uzak durulmalı
  • Keseleme ya da mekanik peeling gibi işlemler zorunlu olmadıkça yapılmamalı
  • Güneş ve Sıcak Havadan mümkün olduğunca uzak kalınmalı
  • Hassas Ciltlere uygun güneş kremleri kullanılmalı
  • Çinko oksit içeren güneş kremleri tercih edilebilir
  • SLS içeren yüz temizleme jelleri kullanılmamalı

Hassas Ciltlere Özgü Kimyasallar

  • Desitil Glikozit cildi soymadan temizleyen bir kimyasaldır.
  • Lipit içeren ürünler cilt bariyer bozukluklarını onarır ve iyileştirir.
  • Üzüm çekirdeği, yeşil çay ve gül kızarıklığın azalmasına yardımcı olur.
Bakım Önerileri:

  • Hassas ciltler için olan bir temizleme sütünü cildinize krem sürer gibi sürün. Ve ardından makyaj pamuğu ya da normal pamuk ile cildinizi silin. 
  • Yüzünüzü 5-6 dakika kaynamış suyun buharına fazla yaklaşmadan tutun. Suyun içerisine yeşil çay da atabilirsiniz. Bu cildinizi yumuşatıp, yatıştıracaktır.
  • Yumuşak ve alkol, parfüm içermeyen toniği pamuk yardımıyla cildinize nazik hareketlerle uygulayın.
  • Parfüm, Alkol içermeyen nemlendiriciyi uygulayın.
  • Cilt Bakımınızda yeşilçay, meyankökü özü içeren maskeleri tercih edin. 
Ve son olarak çok fazla acılı ürünler tüketmeyin. Yüzünüzü fazla sıcak ya da fazla soğuk suyla yıkamaktan kaçının. Ve bol bol su için. Stresten uzak durun. Hergün mutlaka düzenli uyumaya ve uykunuzu almaya dikkat edin. Bir sonraki yazıda görüşmek üzere hoşçakalın....

17 yorum:

  1. Güzel bir yazı olmuş teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  2. Acılı yiyeceklerden vazgeçemiyorum ki :(Gerçi yine de fena değil cildim :)

    YanıtlaSil
  3. Hassas cildim var ve Urfa'dan en acısından pulbiber getirtip tüketiyorum. Teleme peyniri gibiyim. 50+ koruma faktörlü güneş kremi kullanıp, gölgeden çıkamıyorum. Ben ölmüşüm o zaman ya :)

    YanıtlaSil
  4. çok faydalı bir paylaşım olmuş,teşekkürler...

    YanıtlaSil
  5. çok detaylı ve güzel bir yazı olmuş, hassas cilde sahip olanlara çok faydalı.

    YanıtlaSil
  6. Kızaran,rüzgar,soğuk,sıcaktan etkilenen olmasa da cilt lekelenmesine yatkın cildim.Şimdi hassas mı oldum acaba ?

    YanıtlaSil
  7. çok güzel bir paylaşım olmuş teşekkürler canım

    YanıtlaSil
  8. Şahane bir yazı olmuş canım, ürün kullanırken içeriğe dikkat etmek gerekiyor ve yediklerimiz de cildimizi çok fazla etkiliyor. Emeğine sağlık bitanem :)

    YanıtlaSil
  9. Valla benim cilt çok kuru sinir ediyor beni bende sabahları patates suyu ile temizleyip sonra nemlendiriyorum çok şükür iyi geldi tavsiye derim .

    YanıtlaSil
  10. Very interesting post! Thanks for sharing! 😘😘😘

    YanıtlaSil
  11. Hepsi çok güzel öneriler, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  12. Cildim hassas değilse de faideli bir paylaşım olmuş. Emeğinize sağlık. Sevgiler. :)

    YanıtlaSil
  13. guzel bir yazi olmuş tesekkurler:)

    YanıtlaSil
  14. Faydalı bilgiler icin tesekkurler ☺

    YanıtlaSil
  15. Benim gibi hassas cilde sahip olanlar için Harika ve faydalı bilgiler bunlar. Çok teşekkürler canım 😘

    YanıtlaSil
  16. Bu tam benim cildim. Ne yapsam kuruyup dökülüyor pul pul. Teşekkür ederim canım bu soon derece faydalı bilgiler için..

    YanıtlaSil
  17. faydalı bir paylaşım olmuş en azından benim gibi hassas ciltler için ..

    YanıtlaSil