26 Haziran 2016 Pazar

makyaj fırçaları ve işlevleri


                     Herkese merhaba :) biliyorum uzun zamandır yazı yazamıyorum. O yüzden bugün herkesin merak ettiği bir konuya değinmek istedim. Makyaj fırçaları gerçekten gerekli mi ? Fırçaların işlevleri? Fırçaların biçimleri gibi ? sorulara cevap niteliğinde bir yazı sizi bekliyor. Hadi hemen başlayalım:
 Ben,  aliexpress'ten aldığım 12'li naked fırça seti (orjinal olmadığını biliyorum ama çok güzeller :) )
ve eklips markasının fırçalarını kullanıyorum. Ancak burada sadece naked'e yer vermek istedim.  

Far Fırçaları

1) Açılı Far Fırçası : Gölgelendirme yaparken zorlanıyor, o üçgenimsi şekli bir türlü veremiyorsanız :) bu fırça biçilmiş kaftan. 

2) Düz Fırça: Eğer farları taşırmadan  katlanma bölgesine uygulamak istiyorsanız bu tarz düz fırçaları kullanabilirsiniz. İtiraf etmeliyim ki bu fırçayı burun kontürü yaparken bile kullanıyorum.  ::)))

3) Far Fırçası : Bu bildiğimiz far fırçası aslında. Ve bazen karıştırma fırçası olarakta kullandığım oluyor. 

4) Kedi dili far Fırçası : Bu fırçayla tüm göz kapağıma krem rengi far uygulayabilir ya da far bazı sürebilirsiniz. Ayrıca concealer içinde gayet uygun bir fırça. Burun kontürü, kaş kemiği aydınlatmak daha bir çok sebeple kullanabilirsiniz bu fırçayı. 

Ten  Fırçaları 

1) Allık Fırçası : Yapısı itibariyle küçük bir fırça aslında ve tok değil. Bu yüzden pudra uygulamak için uygun olmadığını düşünüyorum. Bunun için eklipsin allık fırçasını daha çok beğendiğimi söyleyebilirim. Bu fırçayı o yüzden allık için kullanıyorum. Küçük olduğu için daha kontrollü sürülüyor.

2) Aydınlatıcı Bronzer Fırçası : Belki siz başka bir amaçla kullanıyorsunuzdur :) Çünkü genelde açılı fırçalar tercih ediliyor bu işlem için. Bana buda yetiyor şahsen hiç açılı fırçaya ihtiyacım olmadı diyebilirim. Küçük bir fırça olduğu için kullanımı rahat ve kolay geliyor. 

3) Concelar : Yukarıdaki aslında birazda benim uydurduğum bir concealer fırçasıydı :) gerçeği bu ancak bu ona göre daha büyük. Fondöten fırçasına benzer bir yapıda ancak ona görede çok küçük. 

4) Bb krem, fondöten fırçası : Aslında sadece bu amaçlarla kullanılmıyor bu fırça, Ancak ben en çok bb krem ya da fondöten uygulamayı seviyorum. Daha doğal ve pürüzsüz bir görünüm sağlıyor. Bu fırça naked'e ait değil. Yine aliexpress'ten tek olarak aldım. Yaklaşık 3 tl'ye falan. Ancak en bayıldığım fırçam diyebilirim. Üstelik allık, bronzer, makyaj bazı olarakta kullanılabiliyormuş. Açılı olduğu için kullanılabileceğini düşünüyorum. 
5) Eyeliner Fırçası : Eyeliner uygularken veya kaş farıya kaşlarınızı doldurmak için bu fırça kesinlikle en uygunu.




3 yorum:

  1. Bilgilendirici yazı için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  2. Ben de fırçalarımın büyük bir çoğunu aliexpress'ten almıştım.Uygun fiyatlı olmalarının dışında hem kullanışlı hem de kaliteli.Güzel bir yazı olmuş.:)

    YanıtlaSil