11 Mayıs 2016 Çarşamba

peelingler ve maskeler


peeling ve maskelerim

Kullandığım ürünlere gelmeden önce peeling nedir ? nasıl kullanılır ? ne işe yarar ?  İyi peeling nasıl olmalıdır ? bu konulara değinmek istiyorum. Çünkü hala peelingin anlamını bilmeyen,
Ya da maske gibi kullanıp ölü derileri temizlemesini bekleyen bir kesim var.

Peeling nedir ?

Peeling kelime anlamıyla soyma yenileme demektir. Temizlenmiş ve hafif kurulanmış cilde krem gibi sürüp 5 saniye kadar bekleyip, masaj yapıyormuş gibi daireler çizerek bir nevi kese yapma işlemidir. Duştan sonra uygulanırsa cilt sıcak su da daha iyi yumuşayacağından daha etkili olacaktır. Ancak hassas bir cilde sahipseniz duştan sonra uygulamak tahriş edebilir. 
Ciltteki ölü derilerin temizlenmesine, leke oluşumunu engellemeye, kuru ciltlerde soyulma, dökülme gibi problemleri olanlara yumuşacık bir cilt sunar. 

İyi peeling; cildi tahriş etmeden, kurutmayan, nem veren, ölü derileri temizleyen yapısı tanecikli ancak cildi çizmeyen, uygulama esnasında acı vermeyen, bir yapıda olmalıdır. Jel şeklinde olanlar daha kullanışlıdır. 
 Benim cildim için kullandığım iki peeling var:
La strada
peeling
 1) La Strada cilt yenileyici peeling : Neolifeskin in ürünü olan bu peelingi ben severek kullanıyorum.  Yapısı çok yumuşak. İçeriği çok temiz. İhtiyacıma göre haftada bir kere veya 15 günde bir cildime krem şeklinde sürüp 5 saniye bekledikten sonra, daireler çizerek masaj yapıyormuş gibi uyguluyorum. Peeling arayısında olanlara öneririm.

Güncelleme: bu peelingin taneciklerinin ciltteki tüylere yapistigini duydum. Benim cildimde fazla tüy olmadigi için boyle bir sorun yapmamisti. Sizin için annemde denedim. Tanecikler öyle bir yapistiki tüylere çikartmak için keselemek zorunda kaldık. Gözümden düştün 👎👎

lr aloevera face scrub

 2) LR Aloevera Face Scrub bambu özlü peeling : Benim yaklaşık 1 senedir kullandığım bir peeling. Yapısı jel şeklinde. Tanecikli yapıda ancak la strada'ya göre daha sert. Bu yüzden daha fazla ölü derileri çıkartıyor. Ben cildimde çok fazla ölü deri hissedersem bunu uyguluyorum. Normal zamanlarda da la strada yı uyguluyorum. Çünkü içeriğinde lekelerin rengini açan bir madde var. Bu yüzden bana daha cezbedici geliyor. Sadece ölü deriler için bir ürün arıyorsanız lr'yi önerebilirim.
farmasi soyulabilir maske
 3) Farmasi Böğürtlenli Soyulabilir Yüz Maskesi: Bu ürün daha çok siyah noktalar için. Çünkü; soyulabilir olduğu için, çekerken siyah noktalarıda alıyor. Yapısı biraz yapışkan. İşe yarıyor. Ancak buram buram alkol kokuyor. Zaten içindekier kısmındanda bu anlaşılıyor. Alkolün kuru ciltlere zararlarını biraz araştırmıştım. Bu yüzden bir süredir kullanmaktan çekiniyorum. Kullanacağım zamanda sadece burnuma ve alnıma yani yağlı kısımlara uygulamayı düşünüyorum.
Dr. Cevdet Tuna Ayak peelingi
4) Farmasi Dr. Cevdet Tuna Ayak Peelingi: Aslında bu ürünün tam olarak ne işe yaradığını anlayamadım. Kremsi bir yapıda daha çok ayak kremi gibi. İçeriğinde e vitamini gibi yararlı maddeler var. Ancak ölü derileri soyma konusunda başarılı değil. Bir daha alırmıyım ? sanmıyorum. 


İşte benim peeling ve maskelerim bunlar. ancak bunlar sadece ürün kısımları. Doğal maskelerde kullanmaya özen gösteriyorum. Hatta daha yararlı bulduğumu söyleyebilirim. Bir sonraki yazıda görüşmek üzere hoşçakalın...!


1 yorum:

  1. Bloğumda ödüllü blog keşif etkinliği var ayrıca ufak bir çekiliş var beklerim sevgiler :)

    YanıtlaSil